اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست شهریار ، مجتمع پزشکی مجید ، طبقه همکف - تلفن : 32240934 - 031
آنژیوگرافی قلب چگونه انجام می شود؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آنژیوگرافی / آنژیوگرافی قلب به چه منظور انجام می گیرد؟

آنژیوگرافی قلب به چه منظور انجام می گیرد؟

آنژیوگرافی کرونر چیست؟

سرخرگهای کرونری خون و اکسیژن مورد نیاز عضله قلبی را تامین می کند. ممکن است این سرخرگها متعاقب تجمع کلسترول، سلولها و سایر موارد دچار تنگی شوند. این امر سبب کاهش جریان خون به قلب شما می شود. اگر یک لخته خون تشکیل شود به طور کامل جریان خون از خلال سرخرگ را دچار انسداد سازد حمله قلبی رخ می دهد.

چرا به آنژیوگرافی نیاز داریم ؟

آنژیوگرافی کرونری یک تست ویژه با استفاده از اشعه X می باشد که جهت مشخص نمودن محل و میزان انسداد سرخرگ های کرونری صورت می گیرد. آنژیوگرافی به پزشک شما کمک می کند تا بررسی نماید که آیا شما نیاز به درمانهایی نظیر آنژیوپلاستی، جراحی بای پس کرونری یا درمان دارویی دارید یا خیر؟

استفاده از آنژیوپلاستی در همه انواع انسداد ضروری نمی باشد. گاهی آنچه ما بدان نیاز داریم صرفاً استفاده از دارو و همچنین کاهش فشار خون، مصرف رژیم غذایی، قطع سیگار، فعالیت های جسمانی و کاهش کلسترول خون می باشد.

آنژیوگرافی قلب چگونه انجام می‌شود؟

در طول آنژیوگرافی چه اتفاقی رخ می دهد؟

ممکن است جهت آرامبخشی به شما دارو داده شود اما بیدار هستید

شما به بخش آنژیوگرافی بیمارستان می روید.

شما روی یک میز سفت کنار یک دوربین و سایر تجهیزات دراز می کشید.

پزشک ناحیه ای را برروی کشاله ران یا ساعد شما بی حس کرده و یک لوله (کاتتر) را داخل سرخرگ شما نموده و به سمت قلب شما هدایت می کند این عمل دردی به اندازه یک نمونه گیری خون دارد.

مایع مخصوصی از طریق کاتتر به سرخرگ ها منتقل می شود که سبب رویت بهتر سرخرگ ها در عکس برداری می شود.

تصاویر اشعه X متعددی با حرکت مایع در سرخرگ گرفته می شود. ممکن است از شما خواسته شود که نفس خود را نگه دارید یا سرفه کنید. با بررس تصاویر اشعه X پزشک مشکل موجود در سرخرگ های شما را تشخیص می دهد .

شما می توانید در طول و پس از زمان عمل، تصاویر اشعه X را ببینید.

آنژیوگرافی یک نوع تست با استفاده از اشعه X است که تنگی سرخرگ های شما و همچنین تعداد و شدت آنها را نشان می دهد. اگر گرفتگی وجود داشته باشد ممکن است شما دارو مصرف کنید یا بسته به تعداد رگهای درگیر و شدت گرفتگی و محل دقیق تنگی ممکن است آنژيوپلاستی (PCI) یا استنت یاعمل جراحی قلب بازجهت شما انجام شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست شهریار ، مجتمع پزشکی مجید ، طبقه همکف
تلفن : 32240934 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با علل انجام آنژیوگرافی قلبآشنایی با علل انجام آنژیوگرافی قلب

آنژیوگرافی قلب‌، فرایندی تشخیصی در بیماری‌های عروق خونی قلب است که در طی آن با تزریق مواد شیمیایی خاصی که بعنوان رنگ کنتراست یا ماده حاجب شناخته می‌شوند و سپس عکسبرداری از آن توسط پرتو ایکس به مشاهده و بررسی نحوه‌ی جریان خون در رگ‌های قلب پرداخته می‌شود ... ادامه مطلب

مهمترين علائم بيماری های قلبیمهمترين علائم بيماری های قلبی

بیماری ها و مشکلات قلبی جزو مواردی هستند که نشانه های آنها را باید جدی گرفت و در صورت بروز این نشانه ها به سرعت اقدامات لازم را انجام داد. در ادامه به برخی از نشانه های بیماری قلبی می‌پردازیم و توصیه میکنیم؛ در صورت مواجهه با آنها در خود یا افراد دیگر، حتما مسئله را جدی بگیرد ... ادامه مطلب

هولتر قلب چگونه عمل میکند؟هولتر قلب چگونه عمل میکند؟

هولتر قلب، وسیله‌ای قابل حمل است که جهت بررسی بلندمدت عملکرد قلب (معمولا 24 تا 48 ساعت) بکار می‌رود. زمانی که الکتروکاردیوگرام حالت استراحت، جوابگوی پرسش‌های پزشک در مورد وضعیت بیمار نیست، نیاز به بررسی و هولتر مانیتورینگ قلب در مدت زمان بیشتر و شرایط متفاوت‌تری وجود دارد ... ادامه مطلب

کلینیک زاینده رود مرکز جامع بازتوانی قلب اصفهان

کلینیک بازتوانی قلب زاینده رود در سال 1395 در خیابان شمس آبادی راه اندازی شد .هدف از راه اندازی کلینیک ارائه خدمات درمانی در حوزه قلب و عروق به صورت جامع به بیماران قلبی می باشد منظور از لغت جامع تلفیق فرایند بازتوانی قلب شامل مراحل آموزشی تغذیه ای و ورزشی به بیماران قلبی می باشد که اثربخشی درمان های معمول بیماران قلبی را دو چندان خواهد کرد.


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465